Platové ohodnocení v oboru

Ondřej Kozumplík kozond-konf@seznam.cz
Sobota Srpen 6 17:30:25 CEST 2005

Docela te lituju Milane, jsi ted asi hodne zklamany :-). Ja tomu ale
taky nepridam. Ale neda mi to a popisu ti moji zkusenost.
Odmaturoval jsem pred 4 roky na prumyslovce, elektrika (obor: vseobecny
budizknicemu ). Na VS jsem kvuli ostrym neshodam s rodici nesel. Pak
jsem PUL ROKU vubec nemohl praci sehnat ! Ani za 8kKc ... me psychicke
rozpolozeni dospelo az do stavu naproste beznadeje z toho zacarovaneho
kruhu.( Nikoho nezajimalo, ze nasi mi davaji nuz na krk, at uz si praci
najdu a pak co nejdrive vypadnu z baraku, takze predpokladam, ze nikoho
nebude zajimat, ze mas zenu, dite, barak s hypotekou a nutne potrebujes
dobrou praci za 20kKc/mesic). V jednom okamziku se to moje rozpolozeni
zlomilo a ja jsem si z toho zacal delat legraci (kamaradi me posilali k
psychiatrovi). Chodil jsem na pohovory na mista ruznych vedoucich,
reditelu apod. :-) Byla to sranda, vzdy kdyz me dotycni jednatele
uvideli, kdyz jsem vstoupil do te nobl restaurace :-) Ale bylo to
rozhodne k necemu dobre - stoupalo sebevedomi a otukal jsem a procvicil
si to jednani s lidmi pri pohovorech atd. Bylo mi jasne, ze ze me
neudelaji reditele kau*flandu :-D
Pak se najednou naskytla moznost, byla za 10kKc, ale v renomovane firme
na pozici konstruktera, obrovske mnozstvi velmi zkusenych a
kvalifikovanych kolegu, skvely kolektiv. Proste - bral jsem tech 7910,-
cisteho prvni rok jako nutne zlo, ktere se mi mnohonasobne zuroci. A
taky ze ano. Pak druhy rok jsem mival uz 9 az 10kKc. Pak jsem odesel do
jine firmy a tam jsem na tom zase o velky kus lip. Jeste chvilku a uz
snad dosahnu i na tech 20kKc :-)
Jeste doplnim ze v cervnu jsem dokoncil prvni rocnik na VUT v Brne, kde
studuju dalkove. Rozhodne dokud nebudu mit hotovou tu vysku a k tomu 5
let praxe, netroufnu se oznacit za zkuseneho odbornika, ale uz ted mam
jakesi zkusenosti a mam svoji cenu na trhu prace, ktera navic pomalu ale
neustale roste.
K te VS bych jeste doplnil, ze jako hw vyvojar uz jsem vyuzil docela
dost veci co jsem se ucil v prvnim rocniku VS, i z matematiky ! :-)

A co ma byt toto ???

>o tom
>sebědomí bych pomlčel . muj názor je opačný - moc ho nemám .

Milane ver si ! Bez sebevedomi to pravdepodobne nikam nedotahnes. Takze
s tim neco delej. Drzim palce. Bude to boj. Na to se priprav.

S pozdravem

Ondrej Kozumplik
http://hysteria.kvalitne.cz