Termostat

Pavel pavel_t@centrum.cz
Pátek Srpen 5 13:56:30 CEST 2005

> Neviete ma niekto nasmerovat(URL, jpg na sukr. mail) na nejaku konstrukciu termostatu bez pouzitia PIC, ATMEL atd.

Takze Vam staci zakladni zapojeni komparatoru z OZ.

> Bolo by dobre, aby to drzalo teplotu +-1'C prip. 2'C.

No elektricky by to nemel byt problem, kdyz k vysse uvedenemu nezapojite
hysterezni odpor tak to bude kmitat okolo nastavene hodnoty a drzet ji
to presne. To je samozrejme jen teorie, moc radost z toho asi nebude mit
spinaci soucastka, neco taky udela setrvacnost fritezy i jeji naplne.

> Ako spinaci/regulacny clen by bol vhodny triak. Idealne by bolo zapojenie bez trafa.Google som skusal, ale asi som nepouzil tie spravne klucove slova.

Triak a pred nej optotriak se spinanim v nule. Pokud to chcete bez trafa
tak pouzijte zdroj s predradnym kondenzatorem. Ale pozor, ze pote bude
elektronika spojena se siti!

Nicmene konstrukce s MCU na niz poslal link Jirka (kdyz on doporuci
zapojeni s MCU, zvlaste na miste kde to lze analogove, tak uz je co rict
:-) ) neni k zahozeni.

Pavel