RE: Platové ohodnocení v oboru

Radek a Petra Vickovi rvicek@quick.cz
Čtvrtek Srpen 4 20:49:07 CEST 2005

No ze svych 32 let 14 let nedelam temer nic jineho nez ze sedim min. 8 hodin
za PCckem. Ted se to trochu snazim omezit, ale mohu rict ze tech dni kdy to
bylo min hodin moc nebylo.

Po gymplu a roce na VS (kterou jsem ukoncil, jelikoz nesnasim lidi co to uci
a neumi to - tedy umi, ale stale jen to co se naucili pred 50 a vice lety -
byly tam somozrejme vyjimky) jsem nastoupil k CP jako programator kde jsem
dosud. Muj nastupni plat v roce 92 byl 2400Kc hrubeho. Jeste v roce 2002
jsem bral 14kKc. Celou tu dobu jsem makal a shanel kontakty na lidi co v
oboru neco znamenaji, abych toho umel co nejvic bez ohledu na plat - klika
je ze zamestnavatel zaplatil skoleni jake jsem chtel - nekdy cena skoleni
byla vyssi nez to co jsem si vydelal za cely rok sam. Abych se uzivil a
rodinu tak jsem bral vedlejsaky kvuli kterym jsem si zalozil i firmu - jen
abych zlegalizoval prijmy z tech "melouchu".
Az letosni rok jsem se rozhodl po 13 letech u firmy si jit rict o zvyseni
platu.

Co se tyka toho programovani - jak psal "pocitacovy expert" (p.Zahradnik
promine, ale neustale mi to evokuje podobne veci jako kdyz v televizi rikaji
holicovy - vlasovy mag) je naprosto jedno v cem pisete - je to opravdu jen
lopata - remeslo je v tom jak tou lopatou budete hazet. Za tech trinact let
jsem zatim vynechal jen syntaxi Ccka (z tech beznych nastroju pouzivanych z
99%) nicmene pokud po mne bude ted nekdo chtit neco napsat tak to bez
koukani do manualu se syntaxi nenapisu. Poslednich leta uz pomalu temer
nepisu - vetsinou udelam jen analyzu problemu a nastinim reseni nebo jejich
varianty a tim okamzikem me to prestane bavit a pokud to jde napise to nekdo
jinej - ne ze bych to nedokazal, ale je to pro mne ztrata casu.

Pokud Vam jde o penize tak si budete muset najit zamestnani, kde dobre
plati, ale vetsinou to neni jen tak pro nic za nic. Take pocitejte s tim, ze
se tam vetsinou nic nenaucite a pokud zamestnavatel skonci budete zase jen
trouba se stredni skolou (mysleno v dobrem).

Zitra delam pohovor se ctyrmi uchazeci na uvolnene misto weboveho
programatora (poptaval jsem ho i tady). Z x prihlasenych jsou jen tihle
ctyri takovy, aby meli konkretne napsany nejaky web a starali se o nej.
Vsichni ostatni jsou hrozni fandove na pocitace a hrozne je to bavi, ale
kdyz jsem se ptal jestli maji nekde nejake svoje stranky nebo co uz napsali
tak nikdo nic - proste bud klikaci a permanentni sjizdeci internetu, kde
neustale lepi neco co napsal nekdo jiny dohromady, ale aby to napsali sami a
nebo jen premysleli proc to tak ten dotycny napsal a nebo jestli by se to
treba nedalo zlepsit to ani nahodou.

No to jsme se rozepsal...treba Vam to pomuze v rozhodovani.

RadekCX