RE: Platové ohodnocení v oboru

Jan Kral kral@fortech.cz
Čtvrtek Srpen 4 19:03:22 CEST 2005

Jde o to zda jde cloveku o praci nebo o penize. Muj nazor je, ze jde-li o penize a prvni otazky jsou o penezich, tak prace nebude stat za mnoho.

Zkuste si udelat predstavu sam, neni to nic sloziteho:

1. kolik zaplati zamestnavatel celkem, abych dostal xxx Kc cisteho. Zapoctete si u placenou dovolenou cca 1/12 rocne, kdy netvorite hodnotu
2. nekdo musi zajistit, abych praci mel, nekdo jiny zase, aby se to co se vyrobi take prodalo. Ti lide chteji take plat.
3. vzhledem k tomu, ze vyrobek nebudete delat sam, tak ostatni budou chtit taky nejaky plat
4. to co se takto produkuje musi zastit kombinaci mnozstvi a prirazky vsechny potrebne penize
5. zrejme pro vas bude potreba nejaka zidle, stul, pocitac, kancelar atd coz stoji taky penize, ktere je potreba pricist k osobnim nakladum.
6. majitel chce taky svuj dil, protoze by to prece jinak nemusel delat

Kdyz si to vsechno spocitate, tak budete rad, kdyz dostanete polovinu vasi predstavy :-))

Ale treba se mylim a tyto a spousta dalsich ekonomickych uvah nemaji smysl a je to uplne jinak.

JK