OT: optimalizacia HTML ala mi?cro?soft

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Čtvrtek Srpen 4 17:07:48 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 4.8.2005:

> Sorry ale o toto rypnuti jste si primo rekl:-)

Netreba se omlouvat, jsem na rypani zvykly, ale mam rad konkretni
rypani, kdy mohu aspon castecne reagovat :-)

> Vase stranky jsou ty z lepsich (co se tyce korektnosti zobrazeni),
> neprolezal jsem je do hloubky jen jsem si zobrazil jednotlive sekce
> (ono tam toho mozna vice ani neni) a nasel jsem jen jedinou chybu.
> Sekce podpora se zobrazi spatne, moc se toho zni nedoctu (pouze (c)
> 2004 Petr...) pokud si ji nedam zobrazit v IE. Rekl bych, ze to neni
> systemova chyba ale nejaky preklep ci neco podobneho.

Ano, to je docela mozne, ze tato stranka nefunguje. Je tam totiz
prasacky jscript s zivou technickou podporou (live support). Zjistuje
se, zda jsem nebo nejsem online a mohu radit nebo ne. S tim bohuzel
nic nenadelam, jedna se o produkt treti strany, jehoz licenci mam
zakoupenu.

Totez mam napriklad tady: http://kalkul.clexpert.cz/podpora.asp

Na tomto mem webu je i vic podobnych veci (http://kalkul.clexpert.cz/).

Vsechny podobne technologie zalozene na takovych cunarnach bohuzel
temer vzdy znamenaji nekompatibilitu, leckdy i v ramci ruznych verzi
IE. Neni to ale o tom, ze bych to ja nechtel resit, spis o tom, do
jake miry to vyresili autori produktu, ktery pouzivam. Nicmene
vzhledem k tomu, ze moji zakaznici jen v naprosto zanedbatelne mire
pouzivaji jine prohlizece nez IE, tak me tech par specialitek
pouzitych v ramci mych webu zase tak moc netrapi.

Ono byly kdysi davno pred mnoha a mnoha lety doby, kdy jsem svuj web
testoval leccims, porad jsem to ladil a delal s tim silene veci. Jenze
to proste neni mozne, ja nemam tolik casu, nektere me weby nejsou
aktualizovane ani tak, jak by si zaslouzily, natoz ze tam ani nemam
vsechno mozne, co bych mel mit... takze pak uz je ve vysledku celkem
jedno, jestli nejaka konkretni funkcionalita je nedostupna pro 0,03%
mych navstevniku :-)

Takze pokud najdes nejakou drobnou nefunkcnost, je to mozne,
samozrejme. Ale nemel bys rozhodne na mem webu najit nejakou takovou
tu do nebe volajici prasarnu :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem