RE: Platové ohodnocení v oboru

Pavel Novotný novotny.pp@atlas.cz
Čtvrtek Srpen 4 16:38:26 CEST 2005

Na to se lze divat ze dvou uhlu:
1. Takovy clovek ma pro firmu velmi velkou zapornou hodnotu, musi investovat
cas a penize aby ho naucila to co neumi a on pak odejde.
2. Takovy clovek je perspektivni kadr a muze se vyplatit.
Problem je poznat do ktere kategorie dotycny patri.

Jinak se na to divate spatne, hodnota takoveho cloveka je takova kolik ten
dotycny pro danou firmu prinese prijmu.
My co zamestnavame lidi jsme sice blazni a dusevne nevyrovnani jedinci, ale
delame to z ciste zistnych duvodu aby nam lidi vydelali penize a my si mohli
uzivat sladkeho pocitu z toho, ze muzeme vykoristovat, delniky, rolniky a
pracujici inteligenci.
Muj dedecek byl vyznamny prvorepublikovy vykoristovatel a ja sam vykoristuji
jiz od roku 92 a kdyz jsme dnes mel pohovor s tremi uchazeci o zamestnani
(nikoliv tak o praci) nestacil jsem se divit. Jejich predstava o nastupnim
platu 25-30k Kc, teoreticky rozumeli vsemu, prakticky nicemu, hlavne a to
jedine bylo naprosto neomluvitelne nemel jsem dojem, ze by byli schopni
samostatne, realisticky premyslet a pracovat.

Nepisete jake mate vzdelani ani jake jsou vase cile, ale z pohledu z druhe
stany stolu vam doporucuji nikdo s vami nevybehne pokud prijdete s tim, ze
umite myslet, chcete se ucit, zajima vas perspektiva a chcete zamestnavateli
vydelavat penize.