CRC - kdy a ktery?

ck@cbox.cz ck@cbox.cz
Středa Srpen 3 18:14:38 CEST 2005

Da se pouzit, ze cyklycky polynom n-teho radu zabezpeci 2 na n-tou bitu dat (vcetne CRC).
Vlastnosti zabezpeceni, napr. Hammingova vzdalenost (vaha), jsou dany konstrukci polynomu. Zabezpeceni je nejlepsi prave pro konstruovanou delku. Je-li datovy ramec delsi, nebo kratsi, vlastnosti zabezpeceni se zhorsuji.

CRC se da vypocitat vice zpusoby - posuvnymi registry, xorovanim, pomoci jedne, nebo vice tabulek.
Casto se pouziva inicializacni hodnota a zbytek.

8-mi bitovy CRC ma typicky H=4, u 16-ti bitoveho se lze dostat na H=6.
H (Hammingova vaha) rika kolikata chyba v ramci uz nemusi byt odhalena.

Pri zabezpecovani prenosu je dulezite, jaky charakter maji zabezpecovana data a co se ma zarucit. CRC nezarucuje 100% zabezpeceni.
Pozor take na vicenasobne zabezpeceni CRCem. Jsou-li gemerujici polynomy soudelne, uroven zabezpeceni se degraduje.

Zdravim CK