vyber HDD

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Srpen 3 08:49:50 CEST 2005

Puvodni zprava ze dne 3.8.2005:

> Norton Ghost je dobra vec, ale pokud clovek HDD pouziva jako datovy
> sklad tak ma proste smulu 300GB nelze na nic (bez relativne velke
> investice do paskoveho zalohovadla) zazalohovat.

Existuji diskova pole, pak se spolehlivost trosku zvysuje. I kdyz tedy
se mi velmi libi ta ruzna reklamni vytahovani disku za chodu, pricemz
i bez vytahovani za chodu se to cas od casu stejne cele rozsype uplne
samo :-)

Nejnovejsi Norton Ghost umi zalohovat za chodu bez restartu primo pri
praci (pod 2000/XP), koupili tu technologii od jine firmy, a umi take
inkrementalni zalohovani. Spolehlivost zvysis tim, ze poridis vice
disku a nechas ho prubezne treba kazdy den delat inkrementy, jednou
tydne komplet zalohu, to vse na ten druhy (treti, ctvrty...) disk.

A pak mas dve metody, jak to odnest do trezoru. Bud to obcas
prevypalis na DVD-R/RW, coz je daleko levnejsi (a mozna i
spolehlivejsi) medium nez pasky, i kdyz je s tim daleko vic prace
(musis menit pri vypalovani), pokud nemas napriklad roboticky menic
tech DVD. Nebo proste do trezoru odneses cely ten zalozni HDD. To je
totiz daleko nejlevnejsi reseni ze vsech.

> Tak nejak si rikam, ze vyvoj optickych medii nejak zaostava, kde
> jsou 1T holograficke zapisovaci karty za 1.2$/ks :-)

No nejsou, porad neco slibujou a skutek utek :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz