Regulace svářečky

Jirka zaloha@volny.cz
Úterý Srpen 2 19:06:32 CEST 2005

Jaromír Hamáček napsal(a):
> Upřesňuji k té regulaci svářečky neexistuje žádné schéma,
> tu svářečku měl pujčenou kamarád a tvrdí, že jen svařoval. Ten regulátor je celý
> ohořelý. akorát jde přečíst triak BTA 40/600 a IC pro fázové řízení triaků, jinak nic.
> Celek je na kousku kuprextitu s pájecími očky. Proto jsem chtěl to řízení zmodernizovat.

Hmmmm....to jste to nemel predem nakreslene (ze stavby), nebo jste to
nestavel sam?

Jinak je dost divne, ze tam pred dvaceti lety byl triac BTA40 (pokud
existoval, asi nebyl prilis dostupny). Z IO bych hadal tak tuzemsky
MAA436, pokud to opet nebyla nejaka v te dobe cizokrajna rarita.

IMHO je stale v tomto pripade lepsi udelat analyzu zapojeni a pokusit se
  opravit/zkopirovat existujici zapojeni. Proc? Protoze to zjevne tech
20 let fungovalo a to v pripade fazove regulace trafa (nebo cehokoliv s
vyznamnou indukcnosti) neni zase tak samozrejme a jednoduche...

Mimochodem bych to nechal opravit "kamarada"... Zasada je jednoducha a
prastara: veci se vraceji ve stejnem stavu, v jakem se pujcily.

--
Jirka