OT: Ta chemie potvora...jak namichat roztok o urcite koncentraci

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Srpen 1 14:10:04 CEST 2005

Muze mi nekdo znaly poradit se zdanlive banalnim problemem.

Objednal jsem do tech NKN akumulatoru KOH od firmy Penta v kvalite p.a.

Pri procitani slozeni mne zarazilo slozeni:

KOH...... 80%
K2CO3....1%
sirany.....0.004%
atd

at pocitam jak pocitam tak mi porad chybi temer 19% - kamarad chemik amater
se dival do nejakych katalogu a tvrdi ze se nejvic dela 85% a mysli si ze
zbytek je NaOH. Coz mne docela zarazilo.

A druha vec je jak namichat roztok o hustote 1.2g/cm^3. Po badani a hledani
v tabulkach nam vyslo ze pro 5l roztoku je treba 4.9l vody a 1.1kg KOH. Coz
mi totalne nesedi s uvadenym pomerem v te knize kde pisou ze je treba
rozpustit 1 hmotnostni dil KOH na 3 dily vody. Tak a ted babo rad.

RadekCX - http://rvsoft.wz.cz