Stmievac

Václav Ovsík vaclav.ovsik@i.cz
Pondělí Srpen 1 10:43:39 CEST 2005

On Fri, Jul 29, 2005 at 06:14:01AM +0200, Ales Filip wrote:
> Kdyz uz jsme u tech jevistnich reflektoru. Kdysi mi znamy v divadle
> ukazoval reflektor, a ten mel nekde mezi zarovkou a cockou jakesi
> "vychylovacky". Tim se dal ten svetelny paprsek zaostrit do bodu. Me
> ten clovek tvrdil, ze jsou tam nejake vycylovaci civky. Ja si myslim,
> ze to bylo spis nejak mechanicky. Nejak si nedovedu predstavit, ze by
> elmag. pole dokazalo vychylovat svetlo ze zarovky.

Mozna neco podobneho jako v CDROMce. Uz jste nejakou kuchnul? :-)
Jsou tam opravdu vychylovaci civky, ale vychyluji pochopitelne cocku.
Muze to s ni hybat do stran (sledovani stopy) a na vysku (zaostrovat).
Je to takove hezke male a asi tedy rychle :-).

Jinak svetelne paprsky se daji ohybat cernou dirou, ne?

--
Zito