Tlakove sonzory Motorola MPX ?

Pavel Dolanský dolnsky.pav@seznam.cz
Pondělí Srpen 1 07:34:23 CEST 2005

Prohlizim si datasheety k tlakovym senzorum  Freescale MPX 4100A respektive MPX 2102DP a jsem z toho mirne receno zmaten.
Takovy zmatek v datasheetech jsme uz dlouho nevidel, nemate s temito senzory nekdo zkusenosti ?

Domnivam se, ze MPX4100 umi merit absolutni tlak 15-115kPa cemuz odpovida vystupni napeti 0.2-4.8V, zavislot napeti na tlaku je linerarni?
Pisou, ze tento senzor obsahuje elektroniku a lze ho primo pripojit k ADC, nicmene nikde se nedozvite pri jakem napajecm napeti z toho ma lezt tech 0.2 az 4.8
a jak jsem experimentalne overil je zde prima umera mezi velikosti napajeciho napeti a vystupnim napetim.

V datasheetu k MPX 2102DP pisi, ze je 0-100kPa s vystupnim napetim 40mV Full Scale Span.
Chapu to tak, ze jde o klasicky mustkovy senzor a pri tlaku 0kPa se Vout+ - Vout- = 0 a pri tlaku 100kP 40mV ?
Pricemz se jedna o rozdil tlaku mezi vstupem P1 a P2 nikoliv o absolutni tlak vuci referencnimu vakuu ?

Lze tedy tento senzor primo pripojit k ADC s diferencialnimi vstupy +- 40mV ?
Staci pro napajeni tohoto senzoru pouzit TL431 ?
Jaka je zavislot velikosti napajeciho napeti a chyby mereni u techto senzoru, v dataheet se lisacky pise Supply Voltage min -- typ 10 max 16 ?
tzn lze pouzit 2.5 ?

Dik.