OT: MS Outlook - dva SMTP

Martin Malý martin.maly@gmail.com
Sobota Duben 30 14:55:51 CEST 2005

Zdravim

Existuji programy, ktere podle aktualniho pripojeni prenastavi SMTP
server, ale z hlavy si nepamatuju, zkuste GOOGLIT.

Existuje ovsem i jina varianta, o neco jednodussi: Nekteri provideri,
kteri nabizeji mailove schranky, umoznuji pouzivat svuj SMTP server s
autentifikaci. To znamena ze staci mit u takoveho providera ucet a
muzete pak poslat mail (jen na zaklade autentifikace jmenem+heslem) z
libovolne site - a to je to oc kraci.

"Volny SMTP server", odborne "open relay SMTP", tedy takovy, odkud by
mohl kdokoli poslat cokoli kamkoli, bude behem nekolika dni pretizen
rozesilanim miliard spamovych nabidek na viagru a zvetseni kdeceho a
za dalsi par dni bude ve vsech moznych spamovych databazich, takze
ostatni servery prestanou z tohoto serveru prijimat postu. Mit
"otevreny SMTP" je nocni mura pro kazdeho spravce.

My pouzivame, pokud ma zakaznik opravdu takovouto potrebu, tento postup:

1. Zalozime mu schranku na Seznamu. Nemusi ji pouzivat, ciste jen
kvuli autentifikaci na SMTP.
2. Do Outlooku nastavime SMTP na smtp.seznam.cz, zatrhneme "Server
odchozi posty pozaduje autentifikaci" a vyplnime jmeno + heslo.

Ma to sva omezeni, napr. maximalni velikost mailu je jen nekolik MB a
obcas mail nekomu nedojde, protoze se smtp.seznam.cz cas od casu
ocitne v databazi rozesilatelu spamu, ale to uz je holt takove riziko.

Martin Maly