Piatok: Prva ceskoslovenska jadrova elektraren - trocha propagandy

Vladimír Anděl vaelektronik@mirnet.cz
Pátek Duben 29 21:08:32 CEST 2005

A za jak dlouho muze klesnout radioaktivita tak, aby to bylo bezpecne? Mam dojem, ze to uz bde peknych par let a napr. okolo Cernobylu se to uz znova osidluje. Teda jestli to neni tim, ze sovetsky clovek je odolnejsi (nebo aspon jeho zmutovani potomci).
Andel
  ----- Original Message -----
  From: pyjan
  To: HW-news
  Sent: Friday, April 29, 2005 6:29 PM
  Subject: Re: Piatok: Prva ceskoslovenska jadrova elektraren - trocha propagandy

  o jaké budově hovoříte? pokud je mi známo, pronikla radiace do hermetického primárního okruhu. ven se nedostalo vůbec nic. tehdy se pokoušeli propálená místa zavařit a svářeči dostali maximální dávku na celý život asi za 20ti minutovou expozici. Za dobu exposice fasovali svářeči na tehdejší dobu balík peněz, pokud se nemýlím bylo to 60kKčs. Takže žádné tyče se neroztavily, jen došlo k lokálnímu propálení.

  Jenže taková banální závada neumožňuje nafukovat událost a dělat z ní mostrpřípad a to se nehodí do krámu všelijakým ekofašistům a greenteroristům.
  Na tepelných elektrárnách bývají mnohem větší průsery, ale uhlí hořet v kamnech viděl každej a tak si myslí, že to nic není.

  Daniel Valuch napsal(a):
ok, zle som sa vyjadril. To roztavenie ma ale stale fatalne nasledky,
obsah budovy je este stale silne radioaktivny a neda sa likvidovat.

Tomáš Hamouz wrote:

  DV> a aka havaria sa tam teda udiala? :-)

Pokud je mi znamo, z nedbalosti doslo k ucpani pruchodu pro chladivo v
palivove tyci silikagelem a nasledne se tyc prehrala a roztavila sebe
i sve okoli.

Tomas