Zvaracie trafo

Ivan SMREKOVSKÝ ivan.smrekovsky@stonline.sk
Čtvrtek Duben 28 14:53:13 CEST 2005

Zdravim diskusiu.
Poradi mi niekto? Potrebujem prerobyt transformator z oblukovej zvaracky vynuty na dvoch cievkach, na trafo vhodne k zvaracke CO2. Trafo je s odbockami na primarnom vynuti a je zapojene tak, ze sa postupne prepinaju zavity z lavej cievky na pravu, kde je sekundarne vynutie. Pocet zavitov sa prepinanim prim. vynuti nemeni, meni sa len ich ulozenie voci sek. vynutiu a tym aj sytenie sekundarnej cievky /teda vystupny prud zvaracky/. To znamena, ze si trafo zachovava vystupne napatie praktricky nemenne a to je ten problem. Podla rad, ktore som dosial dostal, treba na zvaranie CO2 prepinat napatie v rozsahu cca 22V-30V. Vystupne napatie trafa je cca 40V-50V pri napajani 400V. Vystupne napatie by som zmenil bud odbockou na sekundary, alebo pripojenim trafa na 230V.
Ako zapojit prepinanie primara, aby sa menilo napatie na vystupe  ?
Dakujem