RS klopny obvod

Tomáš Skočdopole hoppik@seznam.cz
Úterý Duben 26 00:19:39 CEST 2005

Dobry den!
Chtel bych se zeptat:
Prochazel jsem si stare sesity z elektroniky a narazil na KO RS z hradel NAND.
V pravdivostni tabulce jsem se zarazil nad tim, ze kdyz je vstup S log.1, tak vystup Q se rovna log.0 a kdyz je vstup R log. 1 tak vystup Q se rovna log. 1.
Ja myslel ze to je uplne naopak. Ze S jako SET nastavy vystup Q do log.1 a R = RESET ho zpatky vrati do log. 0. Nedefinovany stav mame radek kde S a R jsou log. 0 a predchozi stav je S a R log.1

Zkousel jsem si to znovu odvodit na cisty papir, ale uplne jsem se do toho zamotal...
Zeptam se: po pripojeni napajeciho napeti je vzdy Q=1 a /Q=0? Nebo to je pokazde jinak? Ja myslim ze to je pokazde jinak, ze ano?

Nakreslil jsem si tedy dve stejna schemata RS KO z NAND. V jednom jsem udelal, ze po pripojeni nap. napeti je Q=1 a /Q=0 (tedy obvod "nahozen"). A v druhem jsem si dal, ze bude "shozen", tedy Q=0 a */Q=1

Kdyz jsem v prvnim schematu chtel obvod shodit, dle tabulky musi byt S=0 a R=1, ze ano? Jenomze podle toho by se nic nemelo stat. Protoze vystup ani jednoho z hradel se vlivem zmeny z predchozi kombinace na tuto nezmeni...

Poradite mi prosim, jakym zpusobem zacit, abych si odvodil spravne funkci tohoto KO.
Nebo v cem delam chybu...

Predem dekuji za pomoc.