Felicie a alternator

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Neděle Duben 24 19:03:17 CEST 2005

Jak je dělané snímání napětí pro přístrojovou kontrolku, je to v pořádku
nebo je špatná nějaká dioda v alternátoru? Je správné chování podle
měření v bodu 2)

Provedl jsem tyto měření při vytaženém klíčku od zapalování:

1) nic není rozpojené, přes kabel +12V teče do alternátoru z baterky
2,8A, alternátor se hřeje, kontrolka nabíjení svítí.

2) vymontovaný regulátor (čouhající uhlíky jsou v pořádku). Přes kabel
+12V teče z baterie 190mA, kontrolka svítí. Regulátor nevím jak
proměřit, ale nevidím problém ho zítra koupit (V Tukasu za něj chtějí
700 a ještě ho nemají). Ta svítící kontrolka mne zaráží. Měřenim jsem
zjistil že přes +12V kabel do alternátoru teče 190mA a pokračuje přes
kabel kontrolky na kontrolku do přístrojové desky kde přes ostatní
žárovičky na zem baterie. Svítí jen kontrolka nabíjení neb další
žárovičky se nerozsvítí (je jich víc paralelně mezi sebou).

3)odpojený kabel pro kontrolku, regulátor v alternátoru, z baterie teče
2.6A do alternátoru

4)odpojený kabel pro kontrolku, vyndaný regulátor,  do alternátoru
neteče žádný proud ( asi => není zkrat vinutí na kostru a nejsou
proražené usměrňovací diody)

Děkuji
Radek

On
> Behalf Of mcmlxxx
> Sent: Sunday, April 24, 2005 5:48 PM
> To: HW-news
> Subject: Re: Felicie a alternator
>
> vymontuj ten regulátor jak píše Radek Kasal. Je to ta stříbrná věc na
> alternátoru a drží na 2 šroubech a jednom kabelu. Dej pozor - čouhaj z
> něj uhlíky. Až to budeš mít venku, lehce posoudíš stav uhlíků.
>
> xxx

Dnes