dynamo ako motor

Honza jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Duben 21 22:12:07 CEST 2005

Ony ty motory nikdy nejsou naprazdno, vzdy je tam nejaka prevodovka plna
maziva, loziska atd.
Takze zatizeni, byt male tam je. Teoreticky neni dana pro seriovy motor
horni mez otacek, prakticky jsou tam vzdy nejake treci sily, ktere s
rostoucimi otackami take stoupaji, takze "pretoceni" motoru nehrozi. V
krajnich mezich se vytvori  na komutatoru vzduchovy polstar, ktery
nadlehcuje uhliky a zmencuje se tak proud motorem to vse za silneho
horeni oblouku na komutatoru. To ma za nasledek destrukci komutatoru,
nebo samotnych pouzder uhliku vlivem vysoke teploty.
Tento jev lze velmi detailne pozorovat napriklad u vysavacoveho motoru
bez zatizeni behem cca 30 vterin.
Nekde mam video, jestli to najdu , mohu to nekam dat.