Re: Spínaní tranzistorů MOSFET

aze azehw@volny.cz
Čtvrtek Duben 21 22:52:08 CEST 2005

Integrované budiče mosfetů mají vždy spínače "nahoru" i "dolů". Odpor
nestačí.
AZE

----- Original Message -----
From: "Pavel Vyskočil" <pavvyskocil@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 21, 2005 10:35 PM
Subject: Spínaní tranzistorů MOSFET

Dobrý den,

mám dotaz ohledně spínání tranzistorů MOSFET. Začal sem stavět aktivní zátěž
a chtěl sem ji udělat na proud do cca 20A. Proto jsem dal konkrétně čtyři
tranzistory IRF640 paralelně. V lineárním provozu je vše OK, ale problem
nastal při pulsním provozu. Jako buzení jsem použil mezi výstupem OZ a
vstupy FET tranzistorů jeden bipolar. tranzistor v zapojení SC. Náběžná
hrana je ostrá a bez překmitů, ale na sestupné je veliká proudová špička i
při nízkých spínaných proudech. Problém bude nejspíše ve vybíjení vstupní
kapacity FET tranzistorů. Ještě jsem přemýšlel o buzeni pomocí
komplementární dvojice tranzistorů, ale ze simulací mi leze, že špičky tam
jsou taky. Prakticky jsem to ještě nezkoušel. Proto bych chtěl poprosit o
radu, jak se této necnosti při spínání FETů zbavit??? Za rady moc děkuju.

Pavel V.