Jiny pristup k adresovani u MCU/CPU

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Duben 18 17:58:29 CEST 2005

Tedy Jirko, ty jsi exot :o))
Kdysi jsem tak delal generaci "mikroporgramu" slozeneho z MH74164 a MH74S287, 1 bit delal psedonahodnou sekvenci a 3 bity (pripadne dalsi paralelni EPROM) byly funkcni vystupy.  Mel jsem i napsany generator libovolne delky cyklicke sekvence.

Danard
  Zdravim.

  Napadlo mne, ze kdyz se adresy u MCU/CPU posouvaji k nasledujici adrese pomoci pricitani 1, tedy adresuje se k nasledujici instrukci na nasledujici adresu, je to trochu slozite. Rychlejsi a jednodussi by mohl byt prikladem shift registr s XORem nekam doprostred, cimz vznikne generator pseudonahodnych cisel pocinajicich na adrese pro reset a kdyz se udela sikovne, vznikne zase posloupnost vsech adres. Ano, tim sice nejsou instrukce v pameti serazeny vzdy na nasledujici adresu a jsou rozhazeny po pameti, ale mohlo by to byt rychlejsi a obvodove krapanek jednodussi, pricemz se spravnym rozhozem instrukci po pameti neni zadny problem - kompilator to vyresi snadno.

  Ano, ma to nevyhody a chce to poradne promyslet, zda je to vubec realne pouzitelne. Ale kdyz to sem placnu, uz si to tezko nekdo zapatentuje, kdyby to nedej buh k necemu bylo a pokud je to vubec nove, coz nebyva ve dnesnim svete plnem lidi taky zrovna casto :).

  --
  Jiri Bezstarosti