pájení -- Re: zase LCD z notasu

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Neděle Duben 17 21:47:21 CEST 2005

Dne neděle, 17. dubna 2005 16:15 <jiri@bezstarosti.cz> napsal(a):
> Ani ta maska neni potreba, jde to i bez ni a uz jsem to delal i v obyvaku
> na desku vyrobenou v koupelne. Takze to zas takova hruza fakt neni :).

Kdysi jsme spolu vedli privatni debatu "jak spravne na to" - chce to jen
utopit v kalafune, která funguje jako "tekutá maska". Vyplynulo z toho, že
drcená kalafuna na prasata, koupená v místním smíšeném zboží, mnou používaná
k pájení, vůbec není to ono, ale chce to kalafunu v "hroudách". Té drcené
totiž na hrot nikdy nenaberete tolik, jako té hroudové, která se na vývody a
desku krásně rozteče a hlavně utopí při pájení i hrot.

Tedy nabere se hrouda na smyčku... a pak už to jde s trochou cviku samo.

Taky se mi osvědčilo mít smyčku do "|_|" (drát cca 1mm, nevím, dostal jsem
zbytky, neměřil), pájecí spodek cca 5-7mm dlouhý, pak se s tím zachází skoro
jako s minivlnou - jen to chce víc místa okolo než by minivlně stačilo a chce
to hodně hřát a hlavně mít to pod bublající kalafunou.

Smyčky mám chycené v tom mosazném bazmeku z elektrikářské čokolády, k pájce
jdou 2 krátké dráty ф>2mm, takže se smyčky vyměňují velmi snadno. Nikdy
předtím mi pájka tak dobře nehřála (možná když byla nová, ale to jsem chodil
do 5 třídy tak už ani nevím).

--

                        Jaroslav Lukesh