Komunikace FPGA => PC pomoci LAN

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Sobota Duben 16 16:52:44 CEST 2005

On Fri, 15 Apr 2005, Ing. Zbyněk HEJDA wrote:

> Zacal jsem si hrat z lankou asi pred tydnem. Obvod BMC5221 slouží jen k
> elektrickému prispusobeni. Jinak datasheet se da sehnat na netu
> http://www.broadcom.com/. Podle me zabezpecuje jen fyzickou vstvu, mozna
> castecne i linkouvou. Ja spis zhanim podrobne informace popisu IP protokolu
> at jiz TCP nebo UDP. Vsude jsem nasel spis jen nejaky strohy popis ale jak
> presne vypada popis jednotlivých bytu jak se adresuji atd., nikde. Tohleto
> musim narvat do FPGA. Prozatim by mi stacila jen komunikace s jednim PC a to
> jeste jen posilani dat do PC bez zpetne odezvy.
> [...]

Nejjednodussi reseni tady bude pouzit UDP. Tim odpada vsechno okolo TCP
handshake a sledovani stavu, a jedine co zustava je buffer na packet, s
pevne nastavenou hlavickou, kde je akorat potreba spocitat CRC. Do bufferu
se nastavi data hlavicky podle tabulky, do zbytku se naleje payload,
spocita se CRC, a packet se soupne do LAN, a tim to pro brouka konci.

Kdyby byla potreba zpetna odezva, musel by se bud implementovat ARP
protokol, nebo manualne nastavit ARP tabulku na masine se kterou se to ma
bavit.