Rekonstrukce vzorkovaneho signalu (Re: DDS z ARadia)

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Duben 14 17:45:21 CEST 2005

Kdyz ja si porad melu tu svou, ze je mnohem dulezitejsi potlacit nezadouci
produkty, nez napravovat chyby v amplitude.
Ty totiz jinak nez odfiltrovanim odstranit neumim, na rozdil od amplitudy,
tu muzu korigovat nekolika zpusoby, treba uz pri generaci DDS.

Danhard
------------------
Zdravim,

> No moc jsem se toho nedozvedel.
> Idealni je podle Vas filtr, ktery opravuje "ztratu informace" danou
> principem DDS - charakteristiku sin(x)/x.

chci nejaky pasmove omezeny signal, v pripade DDS treba sinusovku ci
nejakou modulaci, ktery ma prislusne spektrum. Poslanim zarizeni je,
dostat na svorkach spojity signal s timto spektrem, pricemz do D/A
prevodniku cpu jeho vzorkovanou podobu.

Tesne za D/A prevodnikem mam schodovity signal, jehoz spektrum je
* periodicky zkopirovanym spektrem zadaneho signalu
* vynasobeneho fci sinc(..)

(Idelani filtr tedy vyrizne tu cast pasma, ktera me zajima, a vydeli
fci sinc(..).)

Takze pokud chci navrhnout obecny rekonstrukcni filtr z N kondiku a
civek, pripadne operakuu a par kondu a odporu, pak se pokusim jeho
amplitudovou charakteristikou aproximovat
dolni_propust(f_vz/2)/sinc(..). Nebude to tezsi, nez aproximovat
obdelnik nebo neco jineho. Takze pokud mi vychazi u filtru trochu
zdvihnuta charakteristika, nebudu bedovat, ale budu rad. Muzu rovnez
prehodnotit klasicka kriteria pro sirku pasma (misto poklesu o 3dB
chtit u konce charakteristiky neco jineho).

Pokud ale kladu duraz na jiny cil, napr. mit takovou a takovou
fazovou charakteristiku, pak budu postupovat jinak. Pokud me zajima
napriklad jen nejake pasmo, mohu dat pasmovou propust a vyhodou
ziskam lepsi potlaceni kvantizacniho sumu, napriklad. Ale toto je uz
opravdu jina otazka.

ZdraviM.P.