Rekonstrukce vzorkovaneho signalu (Re: DDS z ARadia)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Duben 14 15:44:58 CEST 2005

Zdravim,

neda mi to a musim se postavit v boj proti sireni jednoho zazraneho
omylu.

Idealnim rekonstrukcnim filtrem pro prevod "schodu" z D/A na spojity
signal v dolnim pasmu **NENI** rovna ("obdelnikova") dolni propust.
Spravnou teoretickou odpovedi je filtr s amplitudovou
charakteristikou

abs(f)<f_vz/2: A(f)=1/sinc(pi*f/f_vz)
jinde: A(f)=samozrejme=0

kde x!=0: sinc(x)=sin(x)/x, x=0: sinc(x)=1, f_vz je vzorkovaci
frekvence.

Duvod? To, co leze z D/A prevodniku, neni posloupnost Diracovych
impulzu (v kteremzto pripade by byl na miste obdelnikovy filtr), ale
posloupnost obdelnikovych pulsu sirky 1/f_vz.

(Pro rejpaly: ano, muzeme se hadat, co znamenalo Baluovo "idealny
filter", ale to neni, doufam, cilem hry.)

Pekny den,
Marek P.