DDS z ARadia

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Duben 14 15:12:10 CEST 2005

vystupom DDS generatora je klasicky DA prevodnik. Pri DA prevode v
dosledku vzorkovania vznika cele spektrum signalov, z ktorych treba
vybrat len ten pozadovany. Vo vacsine pripadov by teda trebalo idealny
filter, ktory prepusta od 0 do fzork/2 a od fzork/2 neprepusti nic :-)
Takze vzorkovaciu frekvenciu DDS treba zvolit vhodne vzhladom na ucel
pouzitia a pozadovane naroky na vystupny filter.
Rozumne naroky vznikaju pri pouziti fout < 30% fvzork, pokial chcete
generovat nizkofrekvencne signaly napr. v akustickom pasme tak nie je
problem pracovat na 10% alebo 1% fzork, co znacne znizuje naroky na
rekonstrukcny filter.
Uz by som mal dopisat ten clanok, je to vsetko tam :-)
b.