Re: Diagnostika zkratu v síti tranzistorů

Danhard danhard@volny.cz
Čtvrtek Duben 14 11:03:41 CEST 2005

Diagnostika zkratu v síti tranzistorůPuste do toho 3A z jedne a druhe strany privodu emitoru a merakem na 200mV urcite podle nejmensiho ubytku vadny tranzistor.
To tam nejsou vyrovnavaci emitorove odpory ? cunata :o)

Danhard
  Ahoj vespolek.
  Jest výkonový modul z mnoha bipolárních tranzistorů (BUV60) paralelně zapojených. Jeden z nich má zkrat. Jak na něj přijít, když jejich vypájení je nesmírně obtížné - pouzdro TO3, veliké plochy mědi na emitorech, navíc tyto emitory jsou připlácnuté na desku naplocho, kolektor na masivním chladiči. Napadlo mně - kdysi jsem si dělal proudovou sondu pro diagnostiku TTL logiky - princip byl zesílení a detekce signálu z přepilovaného toroidního jadýrka na kterém bylo navinuto pár závitů. Kdybych pustil nějaký definovaný kmitočet do zkratu, sondu udělal selektivní pro tento kmitočet, jsem schopen vysledovat ke kterému tranzistoru se ten proud bude ubírat ?

  Nebo existuje i lepší metoda?
  Děkuji za nápady.

  zdravim - regards - tschuess

  Ing. Ladislav Krucinsky