diplej atmel

Martin Záruba swz@volny.cz
Středa Duben 13 15:45:37 CEST 2005

On je dost citlivka na spravne casovani. Mam overenou rutinu, ktera pracuje
v 4bitovem modu, takze staci jen port P1 bity 2-7, takze bity 0 a 1 pouzivam
pro vstupy interniho komparatoru. Rutiny umi od zadane pozice zobrazit znak,
nebo retezec koncici 0FFh. Chcete poslat, nebo by o to byl zajem a mam to
nacpat nekam na internet?

Martin Zaruba
----- Original Message -----
From: "Tomáš Knajfl" <tomik.bv@seznam.cz>
To: "HW" <hw-list@hw.cz>
Sent: Wednesday, April 13, 2005 3:27 PM
Subject: diplej atmel

Ahoj jsem nováček a potřeboval bych trochu pomoc s jednořátkovým
displejem (řadič HD 44780) nepodařílo se mě ho rozchodit, při zapnutí se
mě rozsvítí (začerní) druhá polovina disp.. Displ. mažu primitivním
způsobem, ale nic pořát to tam je. nevim jak nato. Děkuju za radu a
pochopení. Pokuď byste někdo měl nějaký ukázkový program na Atmel 2051
,tak bych byl velmi rád.

Zde je jednoduchý program.
    disp    equ    p1
    e    equ      p3.7
    rw    equ      p3.5
    rs    equ       p3.4
    tlac     equ     p3.2
    org     0
    jmp     START

START:
      jb tlac,$
      jnb tlac,$
     clr p3.0

aaa:
    clr e                 ;nastaveni
    clr rw
    clr rs

    setb e
    mov disp,#00110000b        ;nastaveni 8bitu ,
1radek
    mov r4,#120         ; 0.6ms
    djnz r4,$
    clr e