kope ma mixer

Jirka zaloha@volny.cz
Středa Duben 13 10:55:01 CEST 2005

Jan Waclawek napsal(a):

> Zdravim vsetkych!
>
> Mame doma taky maly mixerik co ma vzdy po vybrani zo zasuvky kopne,
> potvora. Teda, mne to jakozto elektrikarovi ani tak nevadi, ale kope to
> moju polovicku, a ta mi pili usi, a to mi uz vadi.
> Vcera som ho rozobral a je tam komutatorovy motor, vypinac, a priamo
> paralelne s vidlicou pekny cerveny hranaty kond s oznacenim 0.1K (X2).
> Predpokladam, ze sa s tym da vybabrat zapojenim niecoho ako odpor 1MOhm
> k nemu paralelne, ale kedze ja som skor skrz 5 az 12V, radsej sa spytam
> tu, ako to urobit koser (napr. aby sme nevyhoreli)?

Na tom vubec nic neni. Hodnotu odporu volte shora s ohledem na casovou
konstantu (jak brzo si stacite sahnout na vidlici), zdola s ohledem na
vykon na nem a nezapomente na napetovou zatizitelnost (katalogovy udaj),
jinak se vlivem elektroeroze casem prerusi, i kdyz bude vykonove
predimenzovan.

Je zajimave, jak s postupujici smejdovitosti vyrobku se objevilo i
tohle. Drive byl takovy odpor samozrejmosti...

--
Jirka