Cinitel kraceni

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Úterý Duben 12 18:08:33 CEST 2005

JK> Ano napsal jste to spravne : BYLI
JK> Dnes uz nikdo nic nedela , vsichni maj tovarni zarizeni , anteny,
JK> amaterina je komerce.

Souhlasim jen castecne. S vyjimkou drevnich dob, kdy nebylo vubec nic,
takze vsichni si museli neco postavit sami se uz pred drahnou dobou
amateri rozdelili na provozare a konstruktery, podle prevladajici
cinnosti. Akorat ted se konstrukcni cinnost preleva do oblasti co se
tovarne nevyrabi (aby to vzapeti nekdo zacal tovarne vyrabet :-((( )

JK> Zavody uz vyhrava ten, kdo ma vic penez na vetsi PA atd.
JK> Vyjimky potvrzuji pravidlo... jako vzdy..

Mne treba zavody bavily jen v omezene mire, mel jsem rad kratke zavody
- Provozni aktiv, Test160 apod. Dlouhe me nikdy nebavily a nemel jsem
tu trpelivost sedet u zarizeni jeden ci dva dny. Spickove zavodeni je
profesionalni sport se vsim vsudy.

JK> tak to mate pravdu, nicmene to dielektrikum, jak jsem uvedl ma pramaly
JK> vliv i na tu GP 433 (1,2) GHz

Jak se ukazalo mate pravdu, presto by me zajimalo i teoreticke
vysvetleni (ja vim, okrajove podminky, ale presto bych to rad videl
nekde kvantitativne, byt zjednodusene vyjadrene)

JK> to zas ne, ale mam takovou skepsi ze vsech tech utilitek, simulatoru,
JK> navrhovych programu...
JK> zkuzte porovnat treba 3 programy na navrh Yagi co volne najdete na netu
JK> (nebo omezene verze bez tisku atd)
JK> kazdy pocita jinak!

Jestli to nebude tim ze to jsou free utilitky. A ze pocita kazdy jinak,
to bych i pochopil, kazda antena je kompromis mezi parametry a zalezi
na tom co a jak autor algoritmu uprednostnuje.

JK> Pravda , u handek tomu ani jinak neni, zaric ovsem byva stejne tak
JK> mizerny....:-)

Vsak se take ruckam da pomoct prave L/4 proutkem, kvuli mech.
odolnosti z vnitrku koaxu :-)

JK> Pred casem jsem tu psal o minilinku /citilinku na 28 GHz
JK> co kus to original - ozarovac a prizpusobovaci priruba s prizpus. "cipky".
JK> Je to profi zarizeni od Ericssonu

Jo, vzpominam si. Asi by se blize vyjadril Balu jak to vypada u nich.
28GHz je zase o rad vys a presna technologie je draha, takze muze byt
levnejsi to rucne dodelavat. Nevim, tak vysoko jsem nikdy nic
nestavel.

Tomas