Cinitel kraceni

Tony Malecky clouseau@seznam.cz
Úterý Duben 12 14:26:18 CEST 2005

Hehe dobra debata..
Je to na ATV, ale zatim si s tim jen hraju... takovou antenu mam jen jako
nahradu po mistnosti, jaky ma diagram mi je fuk, a jen tak mezi nami, jaky
asi muze mit v horizontalni rovine svisly kus dratu....
Protivaha, ano, jiste, chybi tam. Mela by tam byt.. ale na danou otazku, jak
kratit zaric to nema vliv... na PSV ano ovsem na 50mW vykonu je mi jedno
jake to ma psv. Pouzivam to napriklad jako antenku u merice frekvence....

for Balu. Pokud by byla nalada na necem to omerit, zajimalo by mne jak to
vypada na slusnem meraku... :-)
konstrukcne jak bych to popsal asi takto.  Ze stare pocitacove site 10cm
kabelu RG58 s nakrimplovanym bnc konektorem..
lambda/4 od konce kabelu odstranen plast a opleteni...  Je mi jasne ze bude
hrat roli jak dlouhy je kablik mezi konektorem a koncem opleteni.

Tony OK1HMA

----- Original Message -----
From: "Daniel Valuch" <daniel.valuch@wanadoo.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Tuesday, April 12, 2005 2:16 PM
Subject: Re: Cinitel kraceni

jan kuba wrote:

>Tak urcite Vam tam chybi protivaha. Plas kabelu v miste kde je zastrizen
( a dal pokracuje jen stredni vodic) by mel prechazet v protivahu -
minimalne 3 radialy tez delky lambda/4.

A co ked nebude? Preco musime pouzivat stale tie iste zazite riesenia?
Bez protivahy to nebude vyzarovat? Preco prave 3? Preco nie 1? Preco
lambda/4? Preco nie lambda/832?

>Takova antena se nazyva Grounplane. Co se tyce toho zarice:
>predpokladejte, ze dielektrikum je velmi kvalitni ( nebo vzduch ) pak tedy
celkovou delku zarice NEOVLIVNI. Vetsina radioamaterskych anten je resena
jako "drat" e volnem prostoru a hojne se pouziva i izolovane lanko. A ty
izolace jsou z obyc hmot..

No u 160m anteny je naozaj 1mm izolacia zanedbatelna, ale bavime sa o
antene na 1.2GHz ktora bude mat par cm a par mm hruba izolacia koaxialu
ma ku dlzke uz nezanedbatelne rozmery.

>Bohuzel pro presnejsi nastaveni takove anteny se neobejdete bez antenniho
analyzatoru, nebo generu (TX) a PSV metru.

toto je jedina vec s ktorou suhlasim :-)

>Vypocty jsou hezke, ale treba vyzarovaci diagram  se faktpocita velmi
spatne :-)

kedy ste koncili skolu? Pocitacova veda medzicasom trochu pokrocila :-)
alebo ste jeden z tych, ktori zasadne neuznavaju ziadne vypocty a vsetko
si postavia a odmeraju?