Re: WiFi

jan kuba Jan.Kuba@seznam.cz
Úterý Duben 12 10:43:26 CEST 2005

Uz jsem to psal:
Ovis na jedne strane jako AP  pripojen do routeru ( ADSL) .
na druhe strane Ovis jako klient a v pohode DHCP funguje.
Doporucuji prostudovat stranky /diskusi/ na czfree.cz vlakno Ovislink 1120AP
je tam mnoho zkusenosti s timto pomerne slusnym zarizenim.
Jen par drobnosti:

:: OBECNE INFORMACE O OVISLINK WL-1120AP ::
Poznatky ohledne 1120AP, co zatim praxe prokazala.

1120AP je velmi levne a kvalitni AP od Ovislinku. Jeho vnitrnosti, tedy presneji receno vnitrnosti jisteho vyrobce muzeme najit ve vice vyrobcich jinych vyrobcu - napriklad i v ALFA203 (ovislink ma narozdil od ALFy hezci krabicku ;-) ).

1120AP má dva eth porty, se standardním FW se chová jako svič. Někteří výrobci použili stejný HW a vyrobili si vlastní FW, který mimo jiné umí NAT a dokonce i řízení rychlosti (www.wline.info). Dokáží také tohoto ovise přeprogramovat (za úplatu) jejich fw.

1120AP ma vybornou citlivost, stabilitu a chova se velmi dobre jako klient (APc) az na nejake mensi vady, jako nemoznost pristupu na Internet, pokud je router (gateway) pripojena za 1120AP v modu klient (viz priklady nize).
Další menší vadou je občasné zatuhávání klienta při signálu na hranici citlivosti nebo při opakovaných rychlých výpadcích AP. Někdy mu trvá trochu déle, než se popasuje se změnou kanálu (některé kusy i pár desítek minut až hodin). K odstranění těchto "efektů" stačí třeba pořádně dotáhnout konektor u krabičky (pozor, protáčí se to - je potřeba někdy kuchnout škatulku a přidržet konektor z druhé strany) nebo přesněji vysměrovat anténu či použít silnější.

1120AP má jakoustakous regulaci výkonu, zatím jsou rozdílné výsledky měření, vypadá to tak, že na Low má 8-10 dB a na Highest uváděných 17-18 dB.
Na Highest to údajně zaprasí o dost víc okolní kanály, některé dojmy z praxe tomu nasvědčují.
No co, Taiwan, 1 dB žádná míra. (Když k tomu člověk veme i obvyklou odchylku antén 20%, tak má co počítat :-) )

1120AP nema problemy s pripojenim na jina zarizeni jinych vyrobcu a uz vubec ne na zarizeni standartu 802.11g. S nimi komunikuje na maximalni mozne propustnosti cca 700-800KB!
při problémech s připojením ovise jako klienta zkontrolujte správnost WEP klíče či volbu "Authentication Type: Open System Shared Key Auto". Volba Auto jaksi ehm. zrovna moc nefunguje :-)
pokud jako klient nemá síť - vyhledává, tak je na toto zařízení po eth dost haluzový ping - procesor prostě nestíhá vyhledávat a ještě odpovídat na ping - je to vlastnost, tak se toho nelekněte

Na ovise v režimu AP se nepřipojí staré ovislinky, chipset ATMEL :-(

1120AP funguje vyborne i ve WDS rezimu.
Pokud potřebujete plně transparentní spoj, tak stačí obě AP nastavit jako Acces Point a ve WDS zadat MAC adresu vždy toho druhého krámu. Jinak bych se WDS na víc kusů dost vyhýbal, poměrně rychle klesá propustnost sítě.

1120AP v režimu AP i klient, podporuje 64 i 128 WEP.
WPA je podporováno pouze v režimu AP.

sériová konzola:

Po oddeklování je vpravo vpředu (LEDkama k sobě) osazený konektor JP2. Číslován od leva:

1........ +3,3V
2........ TxD (Out)
3........ RxD (In)
4........ GND
5........ RTS (Out)
6........ CTS (In)

Signály jsou v 3,3V TTL logice, takže potřebujete převodník RS232/TTL (3,3V). Vyřešil jsem to Sipex SP232ACN, který, ač má napájení 5V, tak na těch 3,3 V z ovise v pohodě jede. RTS a CTS jsem na ovisovi vůbec nezapojil, jen GND a RxD a Txd.

Rychlost 38400, 8 bit, žádná parita, 1 stop bit, Xon/Xoff

Zapojení MAX232 (SIPEX232):
http://www.cipis.net/ovislink/1120AP/schema.PNG
(je to stáhlé odněkud, už nevím odkud :-) )

Nefunkcni Internet - funkcni sit:
Internet --- 1120APc ... 1120AP ... 1120APc --- PC

Funkcni Internet - funkcni sit:
Internet --- 1120AP ... 1120APc ---- PC

--- kabel
... luft
APc jsou klienti toho AP, ne internetu, jak si mnozí neustále pletou!

Tento nedostatek lze odstranit upravenym firmwarem a musíte toho ovise zprovoznit jako router - tj. samotným přeprogramováním toho nedocílíte.
Druhé řešení je se standardním fw použít klonování MAC adresy - funguje za předpokladu, že mezi Internet-em a 1120APc nic jiného není (tj. jen kabel mezi síťovkou (její MAC je clonována v ovisovi) a ovisem). Vedlejším efektem je nemožnost přístupu na WEB ovise, lze se tam dostat pouze při odpojení klonované síťovky.

FW, návody, .. :

Velmi uzitecna stranka zamerena na 1120AP a sbirka firmware by Cipis:
http://www.cipis.net/ovislink/

Nastavení routeru v Lukic FW:
http://www.krakat.net/view.php?cisloclanku=2005013101/

Lukic_FW:
http://www.cipis.net/ovislink/1120A...ustom_FW/lukic/

Když se něco posere:
http://www.cipis.net/ovislink/1120A...ake/readme1.txt

Všechny standardní FW se ovládají přes WEB rozhranní, případně přímo konzolou po kabelu.
Custom_FW mají zprovozněný navíc telnet, takže se dá připojit i po síti, není nutné vyrábět kabel. WEBové rozhranní je stejné, všechny věci navíc se nastavují přes konzolu.