mc33340

Jiri Drozd jirkonf@seznam.cz
Neděle Duben 10 15:47:45 CEST 2005

    Obvod vadny nebude, v datasheetu je psano ze:
Low state saturation voltage (pri Isink=10mA) je typicky 1,2V pro pin 2
(GATE) a 1V pro pin 3 (F/T).
   Kdyz se podivam na to zapojeni tak proud do tech pinu bude (pocitano
zhruba) (UAccu/R4)+((UC3-UD4)/R3 (ubytky na D2 a D3 se vzajemne
kompenzuji), takze s napajenim 9V to bude zhruba
(3V/280ohm)+((9V-2V)/470ohm)=10,7mA+14,9mA=25,6mA... To bych tem 1,7V
docela veril.
   Pomuze dat misto D2 vice (cca 2 - 4) diod do serie tak aby do accu
netekl zadny proud kdyz nema (tedy v dobe kdy IC1 meri napeti na accu
nebo ukonci nabijeni). Na misto D3 je dobre dat nejakou schottkyho diodu
s malym ubytkem, pripadne jako D4 pouzit nizkospotrebovou LED a zvysit
R3, aby piny IC1 tekl co nejmensi proud a byl na nich co nejmensi
ubytek. Uvedeny problem se nevyskytuje pokud nabijite 3 a vice clanku
(D2 se pak spolehlive zavre).
   To ze se prudovy zdroj nevypina uplne muze mit za nasledek i to
predcasne ukonceni nabijen - proud tekouci do accu v dobe, kdy si IC1
meri napeti accu muze toto mereni znacne zkreslit (prechodove odpory na
drzaku accu a pod) a obvod pote ukonci nabijeni mnohem driv nez by mel.
Taky sem s zapojenim MC33340+LM317+2xACCU docela zapasil. Nakonec sem to
sice uvedl do provozuschopneho stavu (pridanim vice diod do serie s D2
jak sem psal vyse), ale vychazelo to rozmerove velke (LM317 potrebovala
relativne velky chladic) a ja chtel malou lehkou nabijecku k digi fotaku
kterou budu moct tahat vsude s sebou. Shodou okolnosti mi nekdo dal
starou autonabijecku k mobilu, ve ktere byl obvudek MC34063A (spinany
zdroj), tak sem zkusil tu 317ku nahradit timhle obvudkem a funguje to
:o)) Schema je na http://www.buger.czechian.net/images/charger.gif - ten
udrzovaci obvod s Q2, R5, R12, D2, R8 je tam nakresleny jenom jako napad
- jeste sem ho nezkousel (zatim tam mam jenom R8 radove v kOhmech, u Q2
propojeny C-E, propojku misto D2, R5 a R12 vynechany, je dulezity aby
tam ten R8 byl, protoze kdyz se vyndaji baterky tak musi byt napeti na
pinu 1 MC33340 >2V aby poznal ze tam baterky nejsou) ale nevidim duvod,
proc by to nemelo fungovat. Tlumivku L1 mam FED 80uH/2A z GESu (GES 055
001 73), nabiji se proudem cca 600mA.

Vystupy
1 - Accu+
2 - Accu-
3, 4 - termistor (podle nej se musi upravit R14 a R15 - viz datasheet
MC33340)

Snad vam to pomuze...

Pekny den - JDrozd