vlastnosti ortuti

michal lukac michal.lukac@fstroj.utc.sk
Čtvrtek Duben 7 20:48:03 CEST 2005

Len tak pre zaujimavost, neviem ci som to spravne pochopil z toho odkazu,
ale je to len na meranie velmi malych tlakov?
Cele to zariadenie meria prud medzi dvoma elektrodami sposobeny ionizaciou
plynu, ktory zavisi od tlaku plynu a druhu plynu.
A kedze je to pre male tlaky tak draha elektronov je upravena MG polom tak
aby bola co najvacsia pravdepodobnost zrazky elektronu z molekulov. Je to
nejak tak?

No toto potom nepotrebujem.

Hladal som nejake spinace ale to bolo vsetko do okolo -80kPa to je malo ta
vyveva da vraj 4e10-1 Pa tak chcem znej vizmikat maximum,
a taky spinac ponukali za okolo 6800cz to je moooc...........
michal

http://www.fontys.nl/werktuigbouwkunde/medewerker/gbeukema/vacuum/vacprent/VPB2001/groep5/penning.htm

--
Jirka