Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Duben 7 19:34:14 CEST 2005

ono sa to da este trosku zdokonalit :-) Pokial priamo samplujete signal
stvornasobnou frekvenciou tak vam z AD prevodnika priamo polezu vzorky
I, Q, -I, -Q, I, Q, -I atd. V DSP, alebo FPGA si potom naprogramujete
maly algoritmus, ktory urobi priemer z I a -I a z Q a -Q a je vymalovano :-)
Vyhoda je, ze je tam len jeden prevodnik na vsetky signaly, takze tym
priemerovanim sa vykompenzuju vsetky offsety a niektore nelinearity,
nevyhoda je nizka sirka pasma (samplovacia frekvencia musi byt presne 4x
signalova frekvencia, vtedy je presnost "nekonecna", cim ideme dalej,
tym je presnost logicky nizsia. Nas system bezi na MF=20MHz a ak si
dobre pamatam do nejakych 400kHz je presnost lepsia ako 0.05stupna)
balu