Re: Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 14:51:38 CEST 2005

< > Uz to napsali i jini, nelinerni prvek je ten diodovy smesovac.
< > Silnych signalu je pozehnane, SV vysilace, CB za rohem, amateri za
< > rohem...
<
< Abych se priznal, nepocital jsem s tim, ze je ten diodovy smesovac
< tak nelinearni pro oba vstupni signaly, tj. i pro ten, ktery je
< diodami prepinan. Hm, skoda. A co ty CMOS prepinace? Jsou na tom
< lip/hur?

CMOS spinace jsou na tom lip nez tzv low level diodove smesovace. Jak to je s temi high level nevim, ale jsou o dost drazsi a uroven smesovaciho oscilatoru je pomerne velka. Tak jako tak to na KV bez vstupnich filtru poradne fungovat nebude. Linearni pro signalovy vstup je diodovy smesovac jen do urcite urovne.

< > Reseni je rozdelit vstupni pasmo na vice podpasem, maximalne po oktave
< > (aby se potlacila 2. harmonicka)- (2-4, 4-8, 8-15, 15-30).
<
< Presne tomu jsem se chtel vyhnout. I kdyz takto na 4 pasma by to
< jeste slo. Potom bych mohl smesovat rovnou na tu kvadraturu. Ovsem co
< dole na SV (DV)?
<
< Poradite mi, cim ty filtry elektronicky prepinat? O existenci rele
< rekneme ze vim :-).

Podivejte se na http://www.qsl.net/sp3abg/SD20044.pdf . Koncepcne docela pekna konstrukce, je to up convertor s PLL, DDS je pouzit jako necelociselna delicka. Prickovy filtr s krystaly jako roofing filter. Mam to zrovna rozestavene.

Vstupni oktavove filtry jsou slozeny z tlumivek ve tvaru vetsiho odporu, ktere se daji v cene asi 5 korun bezne koupit. Jak to bude fungovat nevim, prece jen ty tlumivky maji nejaky rozptyl a nizkou jakost, ale bude to urcite lepsi nez dratem do oka, nebo bez vstupnich filtru. Az budu mit cas, zkusil bych ty filtry prohnat nejakym simulatorem, vcetne katalogovych seriovych odporu. Nebo to chcete udelat Vy? Docela by me zajimaly vysledky.

73, Vojta OK1IAK

http://www.bezpecnyinternet.cz
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=94734