Re: Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 14:23:19 CEST 2005

< Diky za dalsi cenny podnet,
<
< > existuje krásné řešení přímosměšujícího přijímače s kvadraturním
< > demodulátorem. PLL se nechá běžet na 4x přijímacím kmitočtu.
< > Dělením 4x se získá kvadraturní signál, kterým se spínají rychlé
< > CMOS spínače zapojené jako vyvážený směšovač, zvlášť pro I a Q
< > kanál. Výstupy I a Q se proženou dolní propustí a samplují, opět
< > zvlášť pro I a Q kanál. Zbytek řeší DSP procesor (filtrování a
< > demodulaci).

Zapomněl jsem dodat, jde o přímosměšující přijímač s kvadraturním demodulátorem.

< presne takhle vypadala zdrojova myslenka. Pokud se ale nepletu, bude
< mi toto chytat i na lichych nasobcich PLL, je to tak? Takze kdyz budu
< ladit 3MHz, chytim i 9MHz, 15MHz, 21MHz (i kdyz slabeji).

Přesně tak. Řeší se to tak, že před vstup se zapojí přepínané oktávové dolní propusti. Dolní propusti se často přepínají diodama, ale relátko je relátko, přece jen je lineárnější :-)

< > Pokud má být přijímač odolný, tak se ale nakonec stejně laděným
< > vstupním filtrům nevyhnete.
<
< Verim. Jde mi o jakys-takys kompromis.

Pokud nechcete zařadit vstupní propusti, potom je vhodné vstupní obvod doplnit aspoň nějakou selektivitou - třeba jednoduchým paralelním rezonančním obvodem. Vhodná je smyčková antena, která je sama o sobě ostrý paralelní rezonanční obvod.

Samozřejmě kabelkové world receivery jako ATS 909 (předevčírem jsem jeden koupil na ebay) jsou stejné koncepce jako jste navrhoval, prostě žádné vstupní pásmové filtry. Taky ale mají obrovské problémy s intermodulacema.

73, Vojta

http://www.bezpecnyinternet.cz
http://ad.seznam.cz/clickthru?spotId=94734