Re: Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Duben 7 14:07:45 CEST 2005

Diky za dalsi cenny podnet,

> existuje krásné řešení přímosměšujícího přijímače s kvadraturním
> demodulátorem. PLL se nechá běžet na 4x přijímacím kmitočtu.
> Dělením 4x se získá kvadraturní signál, kterým se spínají rychlé
> CMOS spínače zapojené jako vyvážený směšovač, zvlášť pro I a Q
> kanál. Výstupy I a Q se proženou dolní propustí a samplují, opět
> zvlášť pro I a Q kanál. Zbytek řeší DSP procesor (filtrování a
> demodulaci).

presne takhle vypadala zdrojova myslenka. Pokud se ale nepletu, bude
mi toto chytat i na lichych nasobcich PLL, je to tak? Takze kdyz budu
ladit 3MHz, chytim i 9MHz, 15MHz, 21MHz (i kdyz slabeji).

> Výhody: Žádné složité filtry, jednoduchost, snadno lze dosáhnout
> velkého dynamického rozsahu a linearity celého řetězce.

> Nevýhody: Vyzařování směšovacího oscilátoru do okolí,
> namodulování třeba na diodách v síťovém zdroji a zpětném příjmu,
> menší stopband než klasický superhet s více krystalovými filtry
> na různých frekvencích, obrovské zesílení na NF - problém se
> zeměmi, brumy atd.

Dekuji.

> Pokud má být přijímač odolný, tak se ale nakonec stejně laděným
> vstupním filtrům nevyhnete.

Verim. Jde mi o jakys-takys kompromis.

> Pokud ještě na Internetu najdete prezentaci transceiveru
> Norcal-30 od Dana Tayloe, tam můžete načerpat inspiraci pro
> analogovou část.

Dekuji mnohokrat!

Zdravi Marek P.