Zkritizujte mi napad na kratkovlnny prijimac

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Čtvrtek Duben 7 13:47:23 CEST 2005

MP> * minimum pasivnich soucastek (ano, chtel jsem napsat civek :-]] zde
MP> vim, ze budu poslan 80% radioamateru do pekel);

Hlasim se jako prvni. Go to hell....

> [...]

MP> smesovacich produktu vstupniho signalu s harmonickymi PLL (hlavne
MP> lichymi). Kvadraturni detekce pak zajisti potlaceni zrcadla a spolu s
MP> nf filtraci (hlavne potom v DSP) pozadovanou selektivitu.
MP> Jako slabinu vidim zatim zvlnenost chrakteristiky keramickeho filtru,
MP> ale to by melo jit teoreticky vykompenzovat (alespon trochu) v sw pro
MP> konkretni typ filtru. Za dalsi si nejsem zcela jist smesovacimi
MP> produkty za prvnim smesovacem, ale zkouseje pocitat a nasobit
MP> sinusovky, nic spatneho mi nevychazi.

MP> Za podnetne pripominky, proc to nebude fungovat dobre, budu velmi

Necht ostatni vyjevi dalsi pripominky.

Prvni problem je v prilis velke sirce vstupniho pasma. Stupne pred
prvni selektivitou (keramicky filtr) budou vzdy prehlcene, takze se
budou prijimat prevazne intermodulacni produkty a jen zanedbatelne
mnozstvi uzitecneho signalu. Pri pozadavku na malou cenu
nepredpokladam ze by vstup byl resen jako extra odolny, navic takove
reseni je dost narocne na spotrebu.

Tomas