Vyuziti nizkeho tarifu elektricke energie

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Duben 5 07:04:59 CEST 2005

On Tue, 5 Apr 2005, Martin Záruba wrote:

> [...]
> ceny 1.8 Kc to je tedy 3.6 Kc denne a tedy 1314 Kc rocne. Ziskal jsem UPS s
> vadnym gelovym akumulatorem, ktera to utahne. Po 4h cinnosti potrebuje dodat
> 1kWh, to pri 12V akumulatoru je asi 100Ah. Takovy akumulator stoji okolo
> 2000Kc. Pri ucinnosti 80% je rocni uspora asi 1050 Kc, takze navratnost je
> cca 2 roky a zivotnost akumulatoru, ktery netrpi horkem, zimou, otresy,
> narazovym proudem pri startovani, uplnym vybitim bude urcite 5, ale mozna i
> 10 let. Navic je to zalozni zdroj pro pripad preruseni dodavky proudu. Je to

Tak tohle mne jeste nenapadlo :-) Problem bude i v cyklech - ten
akumulator mozna nevydrzi tolik nabijecich a vybijecich cyklu. Navic
kdyz jsem zjistoval ucinnost UPSky APC700 tak mi to vychazelo pod 50%.

Skoro bych rekl ze klasicka koncepce UPS pro zalohovani PC je zhovadilost,
ze lepsi by byl jiny PC zdroj : 230V~ -> 24V= a z tech 24V= vyrabet pomoci
stepdown ty konkretni napeti. Na tech 24V= by se dal pripojit rovnou
akumulator, nebo na sbernici zalohovanou akumulatorem. Ucinnost by pak
byla vyrazne lepsi.