Regulovatelny spinany zdroj

BuFran BuFran@seznam.cz
Úterý Duben 5 06:37:34 CEST 2005

> Vzhledem k ucelu se cela regulace muze zredukovat jen na prosty P-regulator,
> ktery bude prepocitavan rekneme kazdych 10ms. Takze vlastne jen AD nastavit
> na volne bezici s maximalni preddelickou a v preruseni od konce mereni
> jen prepocitat korekci a pripadne nastavit PWM. Pokud vse oriznes na 8b,
> tak vlastne nemas co resit :-)))))

  Mno, ale co impulsni odber ? Dejme tomu, ze pri jednom cyklu
multiplexu odebiram skoro 1A (8 segmentu) a pri druhem 0A (0
segmentu). Z toho mi vyplyva, ze ten vystupni kondik ve zdroji se po
vypnuti segmentu zacne nabijet proudem 1A a napeti poleze dopryc :)
Dalsi segment bude svitit uplne jinak. Z tohoto duvodu to takhle
nelze.

  Jak jsem nad tim tak premyslel, tohle by se dalo eliminovat tim, ze
impulsni odber z toho zdroje je v jednotlivych cyklech zobrazeni docela dobre
definovany a matematicky popsatelny. Tim padem bych musel menit
konstantu PWM pri kazdem cyklu zobrazeni (upravenou podle predpokladaneho
odberu, jisty zpusob "predikce" ...). Jenze zobrazeni blika velmi
rychle (displej je multiplexovan v rezimu 16x, a aby to neblikalo,
volil jsem vysoky kmitocet obnovovani -> za jednu periodu cyklu ani
nezmerim dvakrat A/D.

  Potom jsem premyslel o uplne jine variante - pulsni, kdy nereguluju
vystupni napeti, ale proud. Na to mi staci komparator. Procesorem
odstartuju cyklus "nabijeni" civky na pozadovany proud. Po jeho
dosazeni (komparator z PWM generovaneho analogu signalu), prepnu tento
proud do LEDek. Tam nesmi byt zadny kondik. Civka si vytvori prave
takove napeti, dokud se "neotevrou" nektere diody, a ten proud prozene
nima. Pak pockam, az proud civkou klesne na nulu, a zapocnu dalsi
sloupec ... Problem je, ze nevim, jak tohle bude fungovat v okoli
nulovych proudu, respektive, jak se bude chovat ten toroid v rezimu
prerusovanzch proudu. Nakonec ani nevim, jestli je lepsi pouzit
toroid, nebo hrnicek. Mam tady knihu "Transf. a tlumivky pro sp.
zdroje" od pana Faktora, ale z toho popisu jsem cely paf ... Ani na VS
jsme nemeli toliko integralu, a ze jsme jich tam meli pozehnane ...

--
    Zdraví a sílu najdeš v sýru
    Sílu Temelínu, najdeš v Hermelínu.

    BuFran