neprenosny ANEMOMETR pro ucely paraglidingu

Honza honza1024@seznam.cz
Pondělí Duben 4 14:39:22 CEST 2005

> Aaaaa, dalsi padackar do nasich rad :-)))
>
> SkyFly a konkretne http://www.skyfly.cz/vitr.php3 znate?
>

> Jakub Serych

Samozrejme znam, ale na kopec vzdaleny 15-25km od domova pomerne nizko polozeny me nepomuze informace z mista 50km dalekem a treba o 300m vyssim... :-/

Velmi by se mi libilo, kdybych si ze ziskanych dat nakonec mohl vykouzlit takovyhle graf.
http://www.chmi.cz/meteo/oap/oap_milos.html   (jde jen o vitr..)
veci od http://www.novi.cz/04_cz.htm jsou pekne, ale uuukrutne drahe.
Mel bych predstavu neco kolem 3-5000, maximalne treba 7000, ale to uz je sileny balik penez!
> K anemometrum obecne: myslim, ze se pouziva i princip komparace odporudvou zhavenych vlaken, kdy jedno je ofukovane proudem vzduchu a druhene. Neslo by pouzit to?
>--Jirka
To mi pripadne silene narocne a tezko zkalibrovatelne. Premyslel jsem spis o fotodiode. Pod vrtulku dat na osu rucicku jako od hodin a chytat zatmivaci impulzy ... neco jako kdyby se vzal tachometr od kola s tim rozdilem, ze by s magnetem tocilo kolo na vitr...ale ta setrvacnost! :-(
- urceni smeru uz je vubec prusvih

- jenze to je silene bastleni a na to nemam ani cas, ani elektro zazemi. (10 let z elektro prumky, mimo obor = ted uz skoro prazdna hlava :-/)

pro "neletavce"
nejde tu o bezpecnost, ale o to dozvedet se na ktery kopec jet nebo zustat doma a usetrit palivo..a cas
Kdyz se podivam ven na ohybajici se stromy, tak to neznamena ze fouka moc. Bud musim dlouuho cucet z okna nebo se jen mrknu na graf a hned se treba dozvim, ze ten vitr ohybajici stromy je jen chvilkama a mezi nima je bezvetri..za slunecneho pocasi to nejpravdepodobneji bude znamenat to, ze je bezvetri a "to" co ohyba stromy je vysledek termiky, ktery me na vetsim kopci katapultuje ne za nej, ale nahoru.   (pro "letavce" - podrobnosti vime a nemusime rozpoutavat flamewar :-)