Regulovatelny spinany zdroj

BuFran BuFran@seznam.cz
Neděle Duben 3 21:24:36 CEST 2005

Dobrý den,

  Mohl by mi nekdo doporucit nejaky konkretni navrh spinaneho zdroje,
na vstupu 8-12V, na vystupu stabilizovanych 4-8V/1A (step-down, pri 8V
na vstupu nemusi dosahnout 8V na vystupu), regulovatelnych jednoduse
nejlepe z mikroprocesoru ? (Pwm atd..) Podminkou jsou SMD soucastky
(mala velikost), a hlavne cena, ta je vzdy az na prvnim miste, ze :).

Ma to budit LEDky ve spinacim rezimu, takze by tomu nemel vadit pulsni
odber...

Co jsem zatim hledal, tak jsem nasel obvody pouze pro konstantni
napeti na vystupu.

Nebranim se ani konstrukci typu "pichnout tranzistor toho menice primo
na MCU" a ridit to pomoci MCU nejakym PWMkem, ale nedokazu si predstavit
tu regulaci, nicmene zdroj nemusi byt nizkosumovy, super stabilizovany.
Slouzi pouze k snizeni teploty ochrannych odpurku u LED displeju, a
sekundarni regulaci jasu). Snad by ty LED sly budit i proudem ("nabit"
civku u step-down menice na urcity proud, a ten pak vypustit do
tech LED bez nejake filtrace. Ale jak zjistit, na jaky proud je civka
nabita a kdy prepnout, to opravdu netusim ... Navic ta civka by jela v
prerusovanem rezimu proudu ... Bohuzel se spinanymi zdroji zacinam,
osciloskop nemam (MiniLA jeste nema dodelany OSC vstupy :) tak tapu.
Bastldeska povida ze nee :(

--
S pozdravem,
 František Burian