[OT]: Odkaz vzdy do noveho okna

mjfox@centrum.cz mjfox@centrum.cz
Neděle Duben 3 07:46:54 CEST 2005

Pokud jde o diakritiku, už kdysi dávno jsem si naběh, když jsem si vypálil CDčko s filmem a v názvu jsem nechal háčky a čárky. V anglických Win95 to nešlo otevřít. (Musel jsem to udělat oklikou přes DOSový krátký název souboru).

Osobně si myslím, že diakritika a radši ani mezery (podtržítko je ucházející náhrada) by v názvu souboru bejt neměly. Realita je samozřejmě jiná.

Například v MP3-kách to snad není problém - údaje s diakritikou můžou bejt v ID3 tagu. Stává se mi, že se dostanu k souborům, který byly zřejmě pojmenovaný/vytvořený pod Linuxem a tak se jejich diakritika liší od Win diakritiky. To je fak chaos.

Třešnička na dortu je přehazování Z a Y na český klávesnici. Proto jsem se přeučil na QWERTY. Lidi, co nepíšou všema deseti (cca 95%?) se totiž nekoukaj na monitor, ale na klávesnici, takže se jim lehce stává, že napíšou odstavec a to je pak blbý to zpětně opravovat...

Rozhodně ale nenadávám na lidi co používaj Widle ani na ty druhý, co používaj Linuch. Jesi jsem to dobře pochopil, tak Linux je "free" ve smyslu svoboda volby, takže nechte všechny ať se svobodně rozhodnou, co za OS budou používat. Ať už to jsou Billova okýnka, Tučňák, Freedos nebo třeba BeOS.

P.K.