[OT]: Odkaz (asi to zase schytam :( )

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Neděle Duben 3 00:13:56 CEST 2005

On Sat, 2 Apr 2005, [ISO-8859-1] Martin Malý wrote:

> Mnojo...  Ono kdyz programator nevidel nikdy pismeno s kodem vetsim
> nez 0x7A, tak snadno podlehne dojmu, ze co ma kod vyssi nez 'z', tak
> neni pismeno...

Co ma kod vyssi nez z je paznak.

> A mimochodem - jen Microsoft "vymyslel" minimalne dve znakove sady pro
> vychodoevropske abecedy: CP852 a Windows-1250 :)

A ty si vzajemne nerozumej - kdysi jsem si nabehl, potreboval jsem
zpracovat spoustu souboru, a vygeneroval si na to script. Jenomze - script
pouzil seznam souboru generovany pres "dir", a zminene pokurvene paznaky
mely jiny kod v DOSu a jiny kod v fopen() volani. Takze mraky chyb ze
syntakticky spravneho software. Blby zvyk z unixu, setrit si praci a veci
jako seznamy souboru generovat pomoci externich procesu otviranych pres
popen() (nebo v pripade blbych windows co popen() nemaji otviranych pres
{system("command>file");fopen("file");}).

Dalsi naslapna mina, explozivni zejmena v problematice kompatibility, je
jeden podstatny rozdil mezi ISO-8859-x a WINDOWS-1250. Podle ISO je rozsah
mezi 0x80 a 0x9F povazovan za obraz rozsahu 0x00-0x1F, a patri tam ridici
znaky. Jenomze Veliky Bill ve sve nekonecne moudrosti do toho rozsahu
nacpal znaky jako s^ a r^ a z^, a ty ted patri k tem nejproblematictejsim
v cele abecede, neb jsou pri dalsim zpracovavani casto osetrovany pomoci
rozlicnych escape sekvenci. Jenomze to je mu srdecne jedno, neb, jak bylo
nazorne ilustrovano na zacatku tohoto threadu, pokud to chodi i jenom v
ramci Billyho paskvilu, jsou uzivatele spokojeni, a kladou vinu softwaru
ostatnimu, nekompatiBILLnimu.

A co se tyce mezer - ve chvili, kdy porozumite shellove konstrukci "for x
in *.neco; do prikaz $x; done", se vam mezery ve jmenech souboru zacnou
zatracene zajidat. (Je to resitelne pres redeklaraci $IFS ve scriptu, ale
je to opruz.)