Dilema ATMEGA8 + Siemens C35

Ondrej Pribula o.pribula@sh.cvut.cz
Sobota Duben 2 17:12:32 CEST 2005

Dobry den,

hrajkam sa s pripojenim MT k MCU. Myslim, ze to tu riesilo uz mnoho ludi, takze som sa rozhodol obratit sa na ctenych kolegov s mojou dilemou ;-}} .   Ked pripojim Siemens C35 k MCU ATmega 8, klasicky seriovym kanalom, komunikacia funguje bez problemov. A to je moj prvy problem ;-}}  Mam totoiz k dispozicii vnutornu schemu spominaneho MT a tam je jasne, ze Tx pin je pullupnuty na 2,65V . Co je ostatne mozne aj zmerat priamo na svorke v klude. Teda Voh = max. 2,65V . Z katalogoveho listu ATMEGA8 je mozne vycitat , ze Vihmin ja 0,6*Vcc ako najnizsia garantovana hranica, ked je pin citany ako H . Kedze mam napajany MCU z 78L05, teda 5V, z toho by malo byt teda Vihmin=3V . AKO JE MOZNE, ZE KOMUNIKACIA FUNGUJE AJ KED JE TO NAPATIE O 350mV nizsie???? Dokonca nie je tato komunikacia skraslovana ani rusenim, ktore nastava povedzme pri prijimani hovoru.

Druhy pripad som vysusal AT89S8252. Tu je podla katalogu Vihmin=0,2*Vcc+ 0,9 co je v mojom pripade 1,9V, teda clovek by si povedal, ze tu nemoze byt problem s komunikacnymi urovnami (samozrejme v smere Tx MCU mam ZD 3V) a malo by to slapat bez problemov. HAA, ale opak je vsak pravdou, komunikacia funguje, az do chvile, kym zacne telefon povedzme vyzvanat, ked sa prijimaju nezmyselne data, teda prijem je velmi ruseny. Teoreticky by vsak snad byt nemal ;-}}   Osciloskop hovori, ze to rusenie indukuje snad 200mV.
Odhliadnuc od toho, ze ma udivuju dost zaujimave hodnotu Vihmin a Vilmax u AT89S8252 , tak ma zaujima, preco tento MCU nefunguje i ked by mal a ten ATMEGA8 funguje aj ked nema ;-}}

Riesenie situacie s rusenim, kedze je suhlasne ma napada cez feritovy totoid a par zavitov komunikacneho vodica, porpiapde tou feritouvou kapsulkou co sa pricvakne na ten kablik. Ma s tym niekdo dajake skusenosti, ake ma mat ten ferit parametre pre tento ucel??

Alebo mi nieco uplne kardinalne unika??

Za kazdu pripomienku dakujem velmi pekne...Pekny vikend.

Ondrej  Pribula