PCB zajimavy link

Rt jr@siliconbrain.biz
Pátek Duben 1 17:46:18 CEST 2005

Tak mi to nedalo, a vyzkousel jsem namichat vyvojku s vodnim sklem.

Puvodni recept:

200 cc vodniho skla
800 cc destilovane vody
400 g hydroxidu sodneho NaOH

Dale vsechno plati pro ovrstvene desky z GME.

Zkousel jsem tak, ze naexponovanou desku jsem rozstrihl na polovinu,
jednu pulku vyvolaval standardne (1.5% NaOH) a druhou ve zkousene vyvojce.
Vodu jsem pouzil beznou kohoutkovou.

1. namichal jsem vyvojku podle receptu, jen louhu (NaOH) jsem dal
ctvrtinove (100g) mnozstvi, protoze 400g mi bylo podezrele mnoho.
2. zredil jsem koncentrat 1:10 - fungoval stejne dobre/spatne, jako
puvodni vyvojka. Doba vyvijeni byla priblizne 30 sec, po 2 minutach se
zacala odplavovat i neosvicena vrstva.
3. zredil jsem pokusnou vyvojku jeste 1:1 vodou a ejhle: doba vyvijeni
se prodlouzila asi na 4 minuty, ale spoj s obrazcem v lazni vydrzel bez
zjevneho poskozeni jeste 40 minut.
4.Pak jsem vyzkousel do normalne namichane vyvojky (15g NaOH na 1l vody)
pridat 50 ml vodniho skla. Vyvojka se zacala chovat stejne jako
predchozi z koncentratu, tedy prodlouzila se doba vyvolani a zivotnost
spoje v lazni byla tentokrat asi 30 minut.

Je to prijemne zjisteni, zvlaste pro mne, zapomnetlivce. Budu novou
vyvojku zkouset v beznem provozu, uvidim, jaka je zivotnost a
opakovatelnost a dam vedet.
--
Rt