Elnec dotaznik

Jan Puobis, ELNEC jpuobis@elnec.sk
Čtvrtek Září 30 21:42:54 CEST 2004

Vazeny p. Matorus,

dal ste otazku cez HW news, odpoviem Vam cez HW news. Snad nasledujuce
informacie budu pouzitelne aj pre inych uzivatelov nasich
programatorov.

> 02 a pak Smartprog. Zkusenosti smisene. Pri provozovani s notebookem mam
> problem popsany dale.
Prezrel som si nasu korespondenciu, ale nasiel som len tento jeden
problem, ktory (vysvetlenie nizsie) nie je az tak celkom nasim problemom.

> Sdelil jsem to do Elnecu. Abych toto do Elnecu mohl
> sdelit musel jsem vyplnit formular, ktery obsahuje asi 50 povinnych polozek.
> pokud vsechny nevyplnite tak vase sdeleni pro pany v Elneku neodeslete.
Aby sme boli uplne presni, existuju tri formulare: pre vseobecne
technicke otazky (ktory ma 6 povinnych odpovednych poli plus miesto
pre spravu), AlGOR (poziadavka o doplnenie podpory nejakeho obvodu,
mierne vacsi rozsah) a Vami spominany a pouzity formular "Problem
report". Je samozrejme na zakaznikovi, aku formu si zvoli - podla typu
problemu, ktory ma.

Ohladne dlhsieho formulara "Problem report". Vela zakaznikov polozi
otazku tak, ako keby sme mali telepaticke schopnosti. Takze ano,
fromular Problem report je dlhsi, ale vo finale aj tak potrebujeme od
zakaznika takmer vsetky informacie, ktore tento formular vyzaduje.
Naviac pri vyplnani tohto formulara ocakavame, ze zakaznik bude
premyslat, ci name riesenie problemu vo vlastnych rukach, preto otazky
typu: "mate aktualnu verziu SW?", "Vyskytuje sa chyba len pre jeden
obvod?", "Ste obozameny s vlastnostami obvodu, ktory programujete?"
Atd.

> Tak jsem se zase jednou nastaval.
... aj som rozmyslal, ze to Vase odporucanie zrealizujem ;-)

> 1) Proc fukce najdi programator funguje bez problemu, ale pri
> programovani program PG4UW programator nenajde.
Sam priznavate, za na vsetkych ostatnych PC to ide OK, len na Vasom
notebooku nie. Som si isty, ze nejaka uloha, beziaca v pozadi,
modifikuje stav LPT portu. Kedze sa jedna o notebook, tiez odporucam
pozriet si nastavenie v "power saving" oblasti, mozno dochadza k
vypinaniu obvodov LPT portu.

> 2) Proc se pri hledani programatoru vzdy vymaze nastaveni fuse, pred
> programovanim ma mazat a to, ze se ma programovat
Vyhladavanie programatora s volbou "ALL" maze naozaj aktualny obvod aj
vsetky predtym vybrane obvody z "Default devices" buffra ako
bezpecnostnu poistku - novonajdeny programator nemusi podporovat obvod
s ktorym ste naposledy pracoval. Priznavam, ze sa to da osetrit aj
inak, ale ... povedzme niekto bol lenivy.

Do aktualnej verzie (2.06a, dnes na WEBe) som nechal doplnit polozku
"Refind programmer", ktora by mala urobit presne to, co potrebujete -
znova najst programator s uchovanim povodnych nastaveni, ale ... ako
to tak testujem, tak chlapci nieco nepochopili a specialne nastavenia
sa stale resetuju do default stavu. No nik nie je dokonaly :-(.

> Proc program, kdyz nebuze najit programator nespusti automaticky funkci
> hledani?
Uvazovali sme nad tym, ze SW bude s programatorom komnikovat trvale a
efektne zobrazovat stav "programator pripojeny" alebo "programator
nepripojeny". Na prvy pohlad je to efektne, ale zbytocne zatazuje to
PC a tiez vypnutie programatora otravuje uzivatela. Ale je to iba nas
nazor.

Prajem prijemny vecer.

S uctou,
Jan Puobis