MCUserver

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Čtvrtek Září 30 20:47:56 CEST 2004

On Thu, 30 Sep 2004, MK wrote:

> Tak za prve, neni to omezeni pro nikoho, kdo pouziva korektni pristup na net.
> To ze Vy, nebo Vas provider nema korektne nastaven reverzni DNS zaznam,
> je Vas, nebo provideruv pruser, ne MCUserveru.
>
> MCUserver mel bezne denne vice jak 60% pristupu z neexistujicich domen, respektive
> z neidentifikovatelnych domen. To jsou vsecny ty anonymizery, etc

Nebo vetsina Dalneho Vychodu. Co se takhle podivat na WHOIS na nektere z
IP co nemaji reverzni DNS zaznam? To hodne napovi.

> Podivejte se na RFC doporuceni :-)))

RFC pouziva formulaci "SHOULD have", nikoliv "MUST have". Nejedna se tedy
o vylozene zasadni pozadavek.

Reverzni DNS se take daji docela squele falsovat, pokud ma dotycny pristup
ke konfiguraci resolveru ke sve IP adrese. (To se da odhalit lookupem na
IP vracene domeny, ale to pridava prodlevy do transakci a ve vetsine
beznych scenaru to byva neprakticke. Pokud vylozene *potrebujeme* overit
identitu protistrany, byva spolehlivejsi napr. SSL.)

Po svete se poflakuje spousta nezabezpecenych proxyserveru. Mnoho z nich
ma korektni reverzni DNS zaznam, vase opatreni je proti takove metode
obejiti filtru bezmocne. Muzete samozrejme zkouset scannovat protistranu,
jestli nema otevrene nejdulezitejsi porty a na nich signatury proxyn (80
pro Apache s mod_proxy, 3128, 8000, 8001, 4000, 1080, a spoustu dalsich),
ale pak se pripravte na to, ze naprdnete spoustu adminu co protiscany
nemaji radi, a ze pristupy v nekterych pripadech budou trvat dost dlouho.
Take je zde CGIproxy, http://www.jmarshall.com/tools/cgiproxy/ - perlovy
script pro anonymizaci a ochranu pristupu na Net bez pouziti jakehokoliv
software nainstalovaneho na koncovem pocitaci (dobre v kombinaci s HTTPS
pro obejiti rozlicnych filtru ve firmach nebo ve skolach). Mnoho
technologii je popsanych na peacefire.org - i kdyz tam jsou zamereni spise
na obchazeni restrikci ze strany ISP nez ze strany serveru.

Reverzni DNS lookup a nasledne blokovani se vcelku bezne pouziva pro email
(i tam ale jde o problemy - pokud mate klienty nebo partnery v Cine,
Koreji, nebo na Taiwanu, koledujete si o "odfiltrovani" jejich znacne
casti). Pro web pak uz spise vzacneji, nebot legitmnim uzivatelum jenom
prinasi problemy a i ti, proti kterym je namirene, jej mohou trivialne
obejit.

Pokud se serverem existuje nejaky problem, je dobre jej korektne
identifikovat a navrhnout reseni od problemu odvozena. Je-li potiz v
prilis mnoha downloadech, da se server nakonfigurovat na omezeni poctu
downloadu z jedne IP adresy za jednotku casu, nebo na omezeni prenosove
rychlosti v jednom spojeni, omezeni poctu paralelnich spojeni, etc. -
vicemene skoro kazdy problem miva nejake korektni a dobre[1] reseni. Ovsem
prislusny administrator to taky musi umet.

[1] V pripade ze alternativy jsou "zmenit neco u sebe" nebo "trvat na tom,
ze vsichni ostatni se prizpusobi" je prvni reseni praktictejsi. (Apropos,
pokud se vratime k minulemu patku, prestoze je na to o den brzy, proc je
vlastne pouzivani nestandardniho softwaroveho baliku - browseru ktery
porusuje specifikace HTTP tim ze se pokousi uhodnout[2] MIME typ
downloadovaneho objektu (a tim zaroven vystavuje uzivatele bezpecnostnim
otvorum), ktery porusuje RFC1738[4], ktery zasadne porusuje W3C
specifikace (a to HTML i CSS), browseru ktery v novejsich verzich umyslne
porusuje RFC23996[3], groupware ktery porusuje RFC821 a RFC822[4]
(Exchange), mail klientovi ktery se neridi doporucenim RFC2046[5]
(Outlook), komunikacniho software porusujiciho LDAP protokol[6]
(Netmeeting), a dalo by se pokracovat *dost* dlouho - proc je pouzivani
tohoto typu software obhajitelnejsi, nez jinak vicemene neskodna absence
reverzniho DNS zaznamu?
Pokud tohle neni dvoji metr, proc?

[2] http://support.microsoft.com/default.aspx?sd=msdn&scid=kb;en-us;293336

[3] http://simon.incutio.com/archive/2004/01/30/noMoreUsernames

[4] http://www.kom.com/%5Cnoms/

[5] http://www.netsys.com/ietf/2002/msg00159.html

[6] http://www.tldp.org/HOWTO/NetMeeting-HOWTO/a490.html

> A zacnete buzerovat sve providery, ci spravce siti, ci sami sebe, pokud
> zamerne pouzivate pomucky, ci postupy, ktere RFC porusuji ci obchazeji

Bohuzel lide aplikujici nevhodna reseni na spatne specifikovane problemy
si casto nasazeni podobnych reseni vynucuji.

Co se tyce volby providera, nekdy proste neni.