NiHM baterka Lexel 9V

LuKas hradlo@atlas.cz
Čtvrtek Září 30 15:51:15 CEST 2004

S nekolika zkusenost mam, ale tu nabijecku jsem nestavel, takze nevim, jak
je nabiji. Je to nabijecka Ansmann PowerLine 2
(http://www.nirvana-sajnar.cz/nabij3.htm). Bezi bez problemu jak s bateriemi
Lexel tak i Panasonic z GM.
Takze ted staci zjistit, jak to ten Ansmann nabiji ;-/

LuKas

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz] On Behalf Of Dolezal Dusan
Sent: Thursday, September 30, 2004 3:37 PM
To: 'HW News' (el. adresa)
Subject: NiHM baterka Lexel 9V

Protoze mam docela spotrebu 9V baterek, koupil jsem si vcera v GM NiMH 9V
baterku Lexel 200mAh. Na obale je uvedeno dobijeni bud 20mA (tedy klasickych
0.1C), nebo rychle 60mA (tj. asi 0.3C). Protoze se mi nechce cekat pul dne,
nez se nabije (vzdycky jak napotvoru baterka klekne v okamziku, kdyz to
clovek rychle potrebuje), chtel bych zkusit nejake rychlonabijeni, ale tech
0.3C je takova blba hodnota, na prebijeni az az, ale na rozpoznani -dU nebo
dokonce -dU/d2U dost malo (zvlast pro NiMH). Nemate s ni nekdo osobni
zkusenost? Konkretne jestli ji nekdo zkousel nabijet nejakym vetsim proudem,
rekneme ze by mi stacilo tak 0.5C, tj. 100mAh. Ja to asi kazdopadne zkusim,
ale pokud by byla nejaka negativni zkusenost, tak bych to mozna neriskoval
(asi pred tydnem jsem cistil monitor od elektrolytu z bouchleho kondiku, tak
bych to nerad opakoval a baterkou... :-). Ani netusim, jestli to ma aspon
nejakou tlakovou pojistku.

Dusan Dolezal