Mikropajky pro SMD - zkusenosti

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Září 30 09:02:46 CEST 2004

Já nedám ruku do ohně za to, že je to zrovna magnetickým polem - tak mi to
bylo řečeno a mé zkušenosti to potvrzují.
A bacha když trafopájkou připájíte dvoubázový mosfet (např mou oblíbenou
KF910) elektricky dál normálně funguje. Můžete řídit proud, prostě zdánlivě
vše funguje (stejnosměrně). Jen se výrazně zhorší šumové číslo takového
tranzistoru takže místo citlivého rádia máte tupou bramboru. Příčiny tohoto
jevu si netroufám specifikovat - mě to bylo vysvětleno tím magnetickým
polem. Některé prameny tvrdí, že se to stane při zapnutí či vypnutí pájky v
těsné blízkosti obvodu - tedy zřejmě nárazem, změnou. Tyto prameny říkají,
že lze pájet trafopájkou, za předpokladu, že budete zapínat a vypínat pájku
pokud máte smyčku dostatečně vzdálenou od obvodu. No... Věřte tomu. Já si
zvykl na mikropájku a dnes už bych to snad trafopájkou ani neuměl :-))).

Já pod napětím pájím běžně a nikdy jsem tím nic nezničil - tedy pokud jsem
zrovna neudělal nějaký zkrat. Pak ale vím co bylo příčinou - moje hloupost
:-)).

	Martin.

-----Original Message-----
From: Pavel Glajc [mailto:pavel.glajc@del.cz]
Sent: Thursday, September 30, 2004 9:31 AM
To: [HWnews]
Subject: RE: Mikrop?jky pro SMD - zku?enosti

A odešly prokazatelně magnetickým polem?
Já osobně jsem jich tak možná ňákou stovku zaletoval, ale nikdy neodešly při
letování. Ale pozor, odejdou spolehlivě pokud se pájí pod napětím, to samé i
MOS obvody. Prosím, nekamenovat že pájím pod napětím, občas se mi to stane.
Někdy je to i úmyslně, bastlíři ví o čem mluvím. Ale při MOSech už rozhodně
ne. Pavel Glajc